donderdag 25 juni 2009

VoIP Gateway

Het implementeren van een VoIP gateway in uw huidige situatie zorgt ervoor dat u de voordelen van VoIP met uw eigen centrale kunt benutten. Deze bestaan in alle bedenkbare modellen, van klein naar groot. Een VoIP gateway zet het gesprek om van VoIP naar een traditioneel telefooncommunicatie methode. De overgang is zo eenvoudig voor uw medewerkers omdat zij gewoon de telefoon blijven gebruiken die men nu ook gebruikt.

Terwijl je je huidige centrale gebruikt doe je toch het voordeel van VoIP meenemen op het gebied van kostenbesparing op de abonnementskosten en belkosten.

Een VoIP centrale bied nieuwe functionaliteit zoals Voice Response, ook wel Auto Attendants genoemd. Je kunt dit bijvoorbeeld herkennen bij bedrijven waarbij je meteen als je hen belt automatisch een stem zegt : Als u het toestel weet druk nu toestelnummer in, Druk op 1 voor receptie, Druk op 2 voor verkoop, etc... Dit kun je dan implementeren zonder dat je hiervoor dure insteekkaarten hoeft te kopen voor je huidige centrale.

Je kunt extra kanalen regelen om te bellen of gebeld te worden zonder de nadelen van traditionele lijnen zoals extra kaarten aanschaffen, beperkt tot 1 locatie, merk- en/of modelgebonden zijn.

VoIP Media Gateways zijn er in analoge en digitale uitvoeringen. De analoge is bedoeld om traditionele analoge (POTS) telefoonlijnen te koppelen aan VoIP/SIP, terwijl de digitale is bedoeld om ISDN aan VoIP/SIP te koppelen. Een analoge VoIP Media Gateway start vanaf 150 euro.

Misschien vind jij redundancy belangrijker, ook hier zit je goed met een VoIP media gateway. Als je een VoIP gateway goed installeerd kan deze ervoor zorgen als er een stroomstoring is of een routerprobleem met je internetverbinding automatisch terugschakelt (noemt men fallback) naar je bestaande analoge POTS lijnen of digitale ISDN kanalen zodat je kunt blijven bellen wat de continuiteit bevorderd.

De verschillende bekende leveranciers van VoIP gateways zijn :Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. Bij het kiezen van een juiste VoIP media gateway zul je alvorens je deze gaat aansluiten op je centrale eerst op een lijst van ondersteunde apparaten zodat kunt controleren of er problemen bekend of hoe je de implementatie moet doen.

Bij de keuze maken van een VoIP gateway stel je jezelf de vraag welke telefoonlijnen je wilt aansluiten. Moet er een koppeling zijn tussen je oude huidige telefooncentrale en je nieuwe IP PBX telefooncentrale? Spreek de voordelen door met de gebruikers.






Een VoIP gateway is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten