Bedrijven, maar ook particulieren, kunnen een VoIP telefooncentrale kopen of leasen. Het is fijn als je een eigen centrale hebt, vooral qua controle. Vooral als je zelf al een systeembeheerder in huis hebt kan dit een fijne oplossing zijn. Je kunt er veel geld mee besparen en je kunt er veel vrijheid ermee bereiken. Vroeger was je afhankelijk van het telecombedrijf qua wanneer ze bijvoorbeeld een wijziging wilde doorvoeren maar ook nog eens hoeveel ze voor elke wijziging in rekening brachten. Met een VoIP telefooncentrale en je eigen systeembeheerder hou je dit zelf in toom qua kosten maar ook wanneer iets moet gebeuren qua wijziging. Dit bespaart je tijd en je kunt het zo vaak weer terugwijzigen als je maar wilt.
Voordeel bij een telefooncentrale op je eigen kantoor is dat je deze ook nauw kunt laten integreren met je overige software en hardware die op kantoor aanwezig is. Dit noemt men CTI. CTI is Computer Telephony Integration. Door de integratie van de telefooncentrale met de PC's in je LAN zijn deze instaat om elkaar van gegevens te voorzien. Zo kun je dus een telefoontje dat binnenkomt automatisch een schermpje op je PC krijgen die het nummer via nummerherkenning opzoekt in de database met je klant- of prospectinformatie. Veel organisatie's die callcenter-achtige verwerking doen zoals servicedesk of helpdesks gebruiken al jaren met success CTI. CTI begint ook in opmars te komen bij de kleinere bedrijven omdat je de klant gemakkelijker en sneller kunt helpen. In het verleden was CTI alleen voor de grote bedrijven haalbaar en betaalbaar. Sinds de komst van TAPI (1995) is het wel voor iedereen bereikbaar geworden.
Er zijn veel mogelijkheden in een VoIP telefooncentrale terug te vinden. Je kunt het niet zo gek bedenken wat de grotere telefooncentrales vroeger aan mogelijkheden bieden kun je dit nu ook in de relatief goedkope VoIP telefooncentrales. Als je de huidige VoIP telefooncentrales gaat vergelijken met de multinational PBXen van een paar jaar terug kom je snel tot de conclusie dat het eigen centrales uit het stenen tijdperk zijn, zoveel verschil in mogelijkheden zit er tussen traditionele telefooncentrales en VoIP.
Ben je geinteresseerd in telefooncentrale, lees er meer over op de link in dit artikel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten